چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: هر مشکلی در حاشیه شهر حل شود یکی از معضلات کل شهر حل می‌شود | بیش از ۵٠ درصد اعتبارات به حاشیه شهر اختصاص داده شده است

  • کد خبر: ۱۷۶۷۹۰
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
  • ۳
شهردار مشهد مقدس: هر مشکلی در حاشیه شهر حل شود یکی از معضلات کل شهر حل می‌شود | بیش از ۵٠ درصد اعتبارات به حاشیه شهر اختصاص داده شده است
شهردار مشهد مقدس گفت: ثمره حل مشکلات اقتصادی، امنیتی و انتظامی در حاشیه شهر، به کل شهر بر‌می‌گردد و به این موضوعات باید توجه داشت. هر مشکلی در حاشیه شهر حل شود معضلات کل شهر حل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ٣، اظهار کرد: مدیریت شهری و کار در حوزه شهرداری کار پیچیده و سنگینی دارد زیرا تنوع کار و توقع مردم نسبت به شهرداری زیاد است. لذا لازم است تمام حوزه‌ها با شهرداری کار کنند و همراه باشند.

وی افزود: حوزه‌های شهری در حاشیه شهر ویژه‌تر است و به هر حال این انقلاب اسلامی در سال ۵٧ با حضور پررنگ‌تر همین مردم حاشیه شهر به نتیجه رسید. بنده خودم با مسائل و مشکلات حاشیه شهر را درک و لمس می‌کنم و خودم بزرگ شده همین منطقه طلاب هستم. مدیریت شهری به ویژه در دوره ششم نگاه ویژه‌ای به حاشیه دارد و در ادامه این مسیر، پررنگ تر خواهد شد، زیرا بیش از ۵٠ درصد اعتبارات به حاشیه شهر اختصاص داده‌اند و این نگاه ویژه است. 

شهردار مشهد ادامه داد: هر خدمتی که شهرداری انجام می‌دهد صرفا خدمت به حاشیه شهر نیست بلکه خدمت به کل شهر است. هر مشکلی در حاشیه شهر حل شود معضلات کل شهر حل می‌شود. ثمرات حل مشکلات اقتصادی، امنیتی و انتظامی در حاشیه شهر به کل شهر برمی‌گردد و باید به این موضوعات توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه شهر باید به طور متوازن و عادلانه اداره و ارتقا شود و کار کردن در حاشیه شهر سخت‌تر است، ادامه داد: مشکل اصلی حاشیه شهر اجرای طرح تفضیلی و سرو سامان دادن به اراضی قولنامه‌ای و بدون سند است و این موضوعات را رصد خواهیم کرد و مشکلات اراضی آستانه‌ای را به صورت ویژه حل خواهیم کرد که البته نیاز به همت ملی است. 

قلندر شریف گفت: پروژه‌های ویژه‌ای در منطقه سه وجود دارد و نمونه آن پروژه‌های مناطق منفصل قرقی و مهرگان است که منطقه‌ای خارج از محدوده دارد. همچنین از کال زرکش تا شاهنامه، منطقه روستایی وجود دارد یعنی از شهر وارد روستا و مجدد وارد شهر می‌شویم .در شهرک باهنر و رجایی این موضوع وجود دارد که این‌ها موضوعاتی است باید پیگیری شود.

وی گفت: در منطقه سه، ترکیب خاصی وجود دارد و محدوده‌هایی از اطراف حرم شامل این منطقه می‌شود و دارای بافت مرکزی، فرسوده، حاشیه شهر و ناکار آمد است و ترکیب خاصی از بافت شهری، جمعیت بالا و بافت‌های مختلف دارد و بنابراین کار سخت می‌شود. 

شهردار مشهد گفت: کارهای که مهدی خداشناس انجام داده بسیار عالی است و شهردار جدید این منطقه باید ادامه دهنده مسیر ایشان باشد. خداشناس، رضایتمندی خوبی ایجاد کرده است. این پروژه‌ها وسیله هستند برای رسیدن به هدف و آن هم رضایتمندی مردم است. بهترین سنجش خوب عمل کردن است و بزرگترین سرمایه مردم نظام است. آقای حسینی، شناخته شده و از فعالان و نخبگان علمی حاشیه شهر است و انشالله این انتصاب، خیری برای جوانان حاشیه شهر به همراه داشته باشد. ما از شهرداران فقط کار خواستاریم و می‌خواهیم به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

در ادامه مهدی خداشناس شهردار سابق منطقه سه شهرداری مشهد، اظهار کرد: ما گامی که در محدوده منطقه سه با کمک شورای ششم و شهردار شهر مشهد آغاز کردیم، این بود که توانستیم اعتبارات را از ۶٠ میلیارد تومان به ١١٣٠ میلیارد تومان برسانیم، عددی بالغ بر ١۵ برابر و افزایش ١۵٠٠ درصد اعتبار در این منطقه. خدا رو شاکر هستیم که توانستیم گام موثری در این منطقه بر‌داریم. 

وی افزود: همه این گام‌ها را مدیون همکاران و کارشناسان هستیم که جهادی و با عشق پای کار بودند و توانستیم کارهایی را انجام دهیم. از سوی دیگر در دوره مدیریت خود رکوردی زدیم که در منطقه حاشیه شهر بی‌سابقه بود و آن هم کسب رتبه درآمدی است و رتبه دیگر در خصوص نهضت آسفالت بود. 

همچنین سید علی حسینی ملک آباد شهردار منطقه سه شهرداری مشهد، ادامه داد: امروز با نگاهی که در خدمت شما هستیم با کمک مدیریت شهری و با پشتیبانی اعضای شورا و با ثبات نیروی انسانی و شهردار در پیش خواهیم گرفت.

وی افزود: توسعه متوازن عدالت محور خواسته مردم حاشیه نشین است و آقای خداشناس توانست در این موضوع موفق عمل کند و احساس می‌کنم کار کردن بعداز مهدی خداشناس سخت خواهد بود. اما سعی می‌کنم با توجه با ظرفیت نیروی منطقه سه که ثابت خواهند بود رقم رشد را توسعه دهیم و روز به روز برای مردمی که شایسته خدمت هستند خدمت بی‌منتی داشته باشیم.

در بخش دیگری از این جلسه حمید ضمیری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، گفت: مهدی خداشناس زحمات بزرگ و زیادی برای منطقه سه منطقه داشتند و کارهای خوبی  انجام داد و به خواست خود از این منطقه رفت ما اصرار داشتیم ایشان در این منطقه باقی بماند. با آرزوی موفقیت و تشکر بابت تمام زحماتی که طی این مدت در منطقه سه با کمک همکاران خود کشیدند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها کار فردی جواب نمی‌دهد و تیم باید پای کار باشد و ایشان هنری داشت که تمام بضاعت شهرداری را به کار می‌بست و اتفاقات خوبی در این منطقه افتاد. آقای حسینی از جنس مناطق کم برخوردار و تجربیات علمی و اهل تحقیق است و اکنون فرصت مناسبی است برای شهرداری که بتواند از حضور ایشان استفاده کندو همکاران شهرداری کماکان پای کار شما هستند. 

وی افزود: رویکرد شورای ششم اهمیت به مناطق حاشیه شهر است و اعتبارات سال جاری را به مناطق کم‌برخوردار سوق دادیم. خوشبختانه مناطق برخوردار از شرایط نسبی خوبی برخوردار هستند. البته باید چندین سال این امر تکرار شود تا بتوانیم بخشی از کمبودهای این مناطق را جبران کنیم. سیاست با ما و اجرا با شهرداران است و گفتنی است شورا تمام قد از فعالیت های محور خدمت به مردم باشد، حمایت می‌کند. 

همچنین فاطمه سلیمی رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: همکاران خوبی در این منطقه پای کار بودند.گنج‌های شهرداری زیاد هستند و باید به این امر اعتقاد داشته باشیم و آنها را در مسیر ارتقا قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه رضایتمندی مردم نتیجه کارهایی است که انجام داده‌ایم، شهردار باید شبانه روز باشد در ارتباط با مردم باید همدلی و همراهی داشته باشد، گفت: منطقه سه اعتبارات زیادی دارد و آقای حسینی باید برنامه‌ها را عملیاتی کنند.

ابراهیم علیزاده رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شهرداری که در منطقه خوب عمل کرده و کار را برای مابقی سخت می‌کند.مهدی خداشناس نخبگان را در کنار هم جمع کرده و کارها را به درستی پیش  می‌برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شمش ابادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
0
0
سلام ایا درست است بلوارطبرسی شمالی این خیابان بزرگ را بشتر ان را به فضا سبز تبدیل کردن ولی همیشه این مسیر ترافیک دارد در صورتی که میشد مسیر بی ار تی را در اورد که مردم سریع تر رفت امد کنند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
0
0
سلام چرااین زمینهای چندهکتاری که وسط شهر افتاده هیچ استفاده‌ای نمیشه درصورتیکه مردم این منطقه نه مدرسه ای نه ورزشگاهی نه فروشگاهی به هیچ امکانات رفاهی دسترسی ندارند ویک زمین چندین هکتاری در سمت هدایت مطهری هنرور بدون استفاده مانده لطفاً شهرداری پیگیری کنید تاماهم ازاین معضل نجات پیداکنیم باتشکر فراوان از شهرداری مشهد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
0
0
سلام چرااین زمینهای چندهکتاری که وسط شهر افتاده هیچ استفاده‌ای نمیشه درصورتیکه مردم این منطقه نه مدرسه ای نه ورزشگاهی نه فروشگاهی به هیچ امکانات رفاهی دسترسی ندارند ویک زمین چندین هکتاری در سمت هدایت مطهری هنرور بدون استفاده مانده لطفاً شهرداری پیگیری کنید تاماهم ازاین معضل نجات پیداکنیم باتشکر فراوان از شهرداری مشهد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->